Kako registrovati automobil za vreme vanrednog stanja usled COVID-19 virusa?

Registracija vozila i tehnički pregled za vreme vanrednog stanja usled COVID-19


Preporuke

Uz Zakaži Tehnički do bezbednog obavljanja tehničkih pregleda tokom vanredne situacije.

Ne idite da lično zakazujete termine na tehničkim pregledima, instalirajte Zakaži Tehnički aplikaciju i besplatno izaberite termin koji Vama odgovara na mestu koje Vama odgovara!

Na tehničkom pregledu ponašajte se u skladu sa merama bezbednosti i predostrožnosti Vlade Republike Srbije.


Registracija vozila i tehnički pregled za vreme vanrednog stanja usled COVID-19

KATEGORIJA 01 – REGISTRACIJA VOZILA TOKOM TRAJANJA VANREDNOG STANJA

postupa produžetka registracije vozila na tehničkim pregledima

1. Kakav je postupak registracije vozila tokom trajanja vanrednog stanja?

Tokom trajanja vanrednog stanja u RS proces produženja registracije vozila neće obavljati Ministarstvo unutrašnjih poslova već isključivo privredna društva koja vrše tehnički pregled vozila, koja su ovlašćena za izdavanje registracionih nalepnica.

Kako biste brzo i jednostavno došli do termina na tehničkom pregledu i pritom izbegli lični odlazak da zakažete termin, korišćenjem besplatne aplikacije Zakaži Tehnički, izaberite tehnički pregled koji Vam odgovara, koristeći kriterijume blizine i cene usluge.

Po dolasku na tehnički pregled u zakazanom terminu neophodno je:

  • Da je vaše vozilo tehnički ispravno kako bi prošlo tehnički pregled
  • Osiguranje od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima za period važenja registracione nalepnice
  • Uplata propisanih taksi
  • Kontakt telefon (mobilni telefon, kućni telefon, email adresa)

Preporuka je da podnosilac ovog zahteva fotokopira prethodno navedene dokumente za slučaj da dođe do nekog propusta.

Nakon prispeća pošiljke lica će biti kontaktirana od strane policijskih službenika u cilju registracije vozila.


KATEGORIJA 02 – NOVA VOZILA I PRVA REGISTRACIJA VOZILA TOKOM TRAJANJA VANREDNOG STANJA

nova vozila i prva registracija vozila tokom trajanja vanrednog stanjaneophodna dokumenta za prvu registraciju vozila tokom trajanja vanrednog stanja

1. Kakav je postupak registracije novog automobila tokom vanrednog stanja?

Tokom trajanja vanrednog stanja prve registracije vozila obavlja isključivo MUP ( teritorijalno nadležne organizacione jedinice ministarstva unutrašnjih poslova), ali zbog vanredne situacije i mera predostrožnosti bez neposrednog kontakta. Lica šalju neophodnu dokumentaciju poštom područnoj policijskoj upravi na čijoj teritoriji imaju prijavljeno prebivalište.

Neophodna dokumentacija:

  • Originalna dokumenta
  • Fotokopija lične karte
  • Obavezno osiguranje
  • Dokaz o uplaćenim taksama
  • Kontakt telefon (mobilni telefon, kućni telefon, email adresa)

Preporuka je da podnosilac ovog zahteva fotokopira prethodno navedene dokumente za slučaj da dođe do nekog propusta.

Nakon prispeća pošiljke lica će biti kontaktirana od strane policijskih službenika u cilju registracije vozila.

2. Kako se ponašati u slučaju kupovine novog vozila, tačnije prenosu vlasništva i registraciji, da li radi poreska uprava i šta uraditi sa porezom na promet?

Neophodno je kontaktirati poresku upravu sa opštine prodavca. Ako rade procedura bi trebalo da je standardna kao i ranije. Broj dana obrade se razlikuje od poreske do poreske uprave.

3. Gde se vrši registracija uvezenih putničkih vozila (automobila) kojima je odrađen carinski tehnički pregled?

To nije moguće obaviti na tehničkom pregledu, a kako je MUP zatvoren, neophodno je poštom poslati MUP-u (po mestu prebivališta potražioca usluge) sledeća dokumenta

  • Dokaze o uplati svih neophodnih taksi (uplatnice)
  • Originalna dokumenta (carinjenje i prateća dokumentacija)
  • Fotokopija lične karte
  • Obavezno osiguranje /polisa
  • Dokaz o uplaćenim taksama
  • Kontakt telefon (mobilni telefon, kućni telefon, email adresa)

Preporuka je da podnosilac ovog zahteva fotokopira prethodno navedene dokumente za slučaj da dođe do nekog propusta.

Nakon prispeća pošiljke lica će biti kontaktirana od strane policijskih službenika u cilju registracije vozila.

4. Automobil je ocarinjen i neophodno je obaviti prvu registraciju. Da li je moguće da neko umesto vlasnika obavi registraciju vozila?

 Za prve registracije potrebno je poslati sledeću dokumentaciju na adresu MUP-a (po mestu prebivališta potražioca usluge):

  • Originalna dokumenta (dokument o carinjenju itd.)
  • Fotokopija lične karte
  • Obavezno osiguranje / polisa osiguranja
  • Dokaz o uplaćenim taksama
  • Kontakt telefon (mobilni telefon, kućni telefon, email adresa)

Preporuka je da podnosilac ovog zahteva fotokopira prethodno navedene dokumente za slučaj da dođe do nekog propusta.


KATEGORIJA 03 – REGISTRACIJA VOZILA LICA STARIJIH OD 65 GODINA

postupak registracije vozila za lica starija od 65 godina

1.Kako obaviti registraciju vozila ukoliko imate više od 65 godina i zbog izrečenih mera ne smete da napuštate kuću?

Ukoliko Vam ističe registracija vozila, a imate više od 65 godina  Vaš potomak ili bračni drug može izvršiti registraciju vozila umesto Vas. Neophodni dokumenti su: ovlašćenje (koje ne mora biti overeno kod notara), i lične karte lica starijeg od 65 godina i ovlašćenog lica.

2. Ukoliko vlasnik vozila koji ima preko 65 godina nema bračnog druga niti potomke kako da obavi registraciju?

Ukoliko ste prethodnih godina dali ovlašćenje mnogobrojnim agencijama koje se bave registracijom kao uslužnom delatnošću, možete završiti registraciju preko njih i tokom trajanja vanrednog stanja. Ako niste, registraciju možete obaviti i po isteku vanrednog stanja.

 


KATEGORIJA 04 – REGISTRACIJA VOZILA KOJE SU VAŽEĆIM PROPISIMA OSLOBOĐENI PLAĆANJA TROŠKOVA, ILI DELA TROŠKOVA REGISTRACIJE VOZILA

1. Kako osobe sa invaliditetom mogu dobiti potvrdu neophodnu za registraciju tokom kriznog perioda?

Tokom trajanja vanrednog stanja osobe sa invaliditetom tehnički pregled i registraciju obavljaju regularno poput ostalih građana, u obavezi su da uplate sve neophodne takse i obavezno osiguranje.

Po isteku vanrednog stanja se može zahtevati povraćaj novca uz potvrdu iz RFZO. Nažalost, tek po okončanju vanrednog stanja počeće i proces refundacije.

 

KATEGORIJA 05 – REGISTRACIJA VOZILA KOJIMA JE ISTEKLA REGISTRACIJA A VODE SE NA PREMINULA LICA

1.Ukoliko je registracija vozila istekla, a automobil se vodi na preminulu osobu, ostavinska rasprava još nije završena pošto sudovi ne rade, da li lica koja su naslednici imaju pravo da voze automobil tokom vanrednog stanja?

Tek po okončanju ostavinske rasprave moguća je registracija automobila. Vožnja neregistrovanih vozila nije dozvoljena.


KATEGORIJA 06 – ISTEK SAOBRAĆAJNE DOZVOLE I REGISTRACIJA VOZILA

1. Kako postupiti ako Vam ističe saobraćajna dozvola i registracija istovremeno tokom vanrednog stanja?

Vlada RS je donela Odluku o važenju ličnih dokumenata državljana Republike Srbije za vreme vanrednog stanja, tako da sva lična dokumenta, a među njima i saobraćajne dozvole kojima je istekao rok trajanja smatraće se važećim dok je na snazi Odluka o proglašenju vanrednog stanja. Tako da registraciju automobila možete obaviti regularno kao i svi ostali građani na tehničkim pregledima.

2.Ove godine ističe 2 godine nakon produžetka saobraćajne dozvole. Da li je neophodno uz novu saobraćajnu vaditi i nove tablice?

 Trenutno možete dobiti nalepnicu na tehničkom pregledu, a po isteku vanrednog stanja podnosi se zahtev za novu saobraćajnu dozvolu i dobijate je trajno (bez ograničenja važenja). 


KATEGORIJA 07 - VLASNICI AUTOMOBILA KOJIMA JE ISTEKLA REGISTRACIJA A ONI SE TRENUTNO NE NALAZE U SRBIJI

1. Neophodna je registracija vozila članu porodice koji je sticajem okolnosti ostao u inostranstvu a nije moguće da dođe i potpiše ovlašćenje? Kako postupiti u ovoj situaciji?

Nažalost bez ovlašćenja, trenutno nije moguće izvršiti registraciju vozila.


KATEGORIJA 08 - BLOKADE NOVIH SAOBRAĆAJNIH DOZVOLA KAO POSLEDICA PROPUSTA SLUŽBENIKA U MUP-U

1. Kako postupiti ukoliko imate blokadu na novoj saobraćajnoj dozvoli pošto u MUP-u nisu potvrdili u sistemu da ste preuzeli saobraćajnu dozvolu?

Nažalost ovo je jako čest problem u praksi. Neophodno je da uputite pismo lokalnom MUP-u (MUP u kome ste pokupili saobraćajnu dozvolu) i objasnite situaciju kako bi vam što pre ispravili propust u softveru.


KATEGORIJA 09 – PROMENA PREBIVALIŠTA VLASNIKA VOZILA

1.Kako se ponašati u slučaju promene prebivališta, a nije moguće registrovati automobil zbog potrebe za novom saobraćajnom?

Ukoliko je isto registarsko područje može da se uradi produženje i odmah po prestanku vanrednog stanja neophodno je promeniti saobraćajnu dozvolu. Ukoliko se razlikuje registarsko prebivalište (drugi grad) to nije moguće zbog neophodne promene registarskih tablica.

2. Kako se ponašati u slučaju promene prebivališta i nije moguće registrovati automobil zbog potrebe za novom saobraćajnom, a registracija vozila je istekla u prethodnom periodu?

Kako je MUP zatvoren zbog vanrednog stanja, procedura za slučaj promene tablica je sledeća:

Odjavljenu saobraćajnu dozvolu sa svim uplatama i polisom treba poslati na adresu policijske uprave prema novom prebivalištu, a kada nadležni u MUP-u završe sa obradom zahteva će kontaktirati podnosioca zahteva radi sledećih koraka.